نام کاربری: رمز عبور:
ورود / عضویت
- +

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گلستان از کاهش شکایت های کارگری در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی گلستان، سعید دنکوب دیروز در جلسه ای با حضور کارشناسان روابط کار استان اظهار کرد: تعداد دادخواست های کارگری واصله در 9 ماهه ابتدای امسال با کاهش 6 درصدی از 4 هزار و 608 مورد به 4 هزار و 319 مورد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسید.

وی افزود: دادخواست های واصله در هیات های تشخیص و حل اختلاف بررسی می شود و در نهایت منجر به صدور رای می گردد که از ابتدای سال تا کنون 42 درصد از این پرونده ها به سازش منجر شد.

دنکوب تصریح کرد: پیگیری و حل و فصل واحدهای مشکل دار، ارائه مشاوره های پیش از طرح دادخواست و مذاکره با نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی را می توان از جمله اقدامات مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کاهش شکایت های کارگری عنوان کرد.

وی اذعان کرد: با برگزاری جلسات فوق العاده و افزایش دوره های آموزشی ویژه کارشناسان، طول مدت زمان رسیدگی به پرونده های هیات های تشخیص را از 13 به 11 روز و میانگین مدت زمان رسیدگی در هیات های حل اختلاف را از 23 به 18 روز کاهش دادیم.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به بازرسی های مکرر از واحدهای کارگری اشاره و تاکید کرد: حوادث ناشی از کار به ازای هر 100 نفر از 39 مورد در سال گذشته به 21 مورد در سال 98 کاهش پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی درخواست های متقاضیان اخذ تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران، صدور صلاحیت مسئولین ایمنی،  نظارت بر کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار و نظارت بر حسن اجرای قوانین کار از طریق بازرسی، بخشی دیگر از وظایف مدیریت روابط کار در استان است.

برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.