درباره ما

با تصويب مجلس شوراي اسلامي و ابلاغ رياست محترم جمهوري در تيرماه سال 90 وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي تشكيل شد. در روزهاي ابتدايي اين ادغام ازسوي وزير محترم ابلاغ مديران كل استانها صادر و اجراي سريع اين برنامه درسطح استانها را خواستار شدند.

از ابتداي مهرماه 90 با برگزاري جلسات كارشناسي برنامه ادغام در دو اداره تعاون و كار و امور اجتماعي آغاز و ظرف مدت دو هفته ستادهاي ادارات كل ادغام و ابلاغ رؤساي ستادي صادر گرديد.

با ادامه جلسات كارشناسي، ادغام ادارات و نمايندگي های دو اداره کل تعاون و کار درسطح استان انجام و ابلاغ رؤساي جديد صادر گردید.

ايجاد فضاهاي همكاري، همدلي و مشاركت دربين همكاران، سرعت بخشيدن به فعاليت‌هاي اختصاصي با تعريف گردش‌كار جديد و تسريع در امر پاسخگوئي به ارباب رجوعان محترم در بخش‌هاي مختلف، حذف برخي از فعاليتهاي مشترك و كاهش مكاتبات اداري ازجمله مزيت‌هاي اين ادغام بوده است.

تشكيل شوراي هماهنگي دربين 11 اداره كل  تابعه وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در استان (ادارات كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي- اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي- اداره كل بهزيستي- اداره كل بيمه سلامت- اداره كل تأمين اجتماعي- اداره كل درمان تأمين اجتماعي- بانك توسعه تعاون- بانك رفاه كارگران- صندوق مهر امام رضا (ع)- صندوق بازنشستگي- صندوق بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير) و انتخاب مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي بعنوان قائم مقام وزير در استان منجر به همكاري بيشتر دربين ادارات و به اشتراك گذاشتن خدمات و پيگيري نياز ارباب رجوعان محترم دراين دستگاهها شده است.

باعنايت به حضور بانك توسعه تعاون، بانك رفاه و صندوق مهر امام رضا (ع) دراين شورا و سياست‌هاي اشتغال، بخشي از نيازهاي تسهيلاتي تعاونگران و كارفرمايان محترم جهت رسيدن به شرايط توليد و ايجاد اشتغال و رفع مشكلات مالي قابل رفع مي‌باشد.

همچنين باتوجه به حضور ادارات تأمين اجتماعي، بيمه سلامت، درمان تأمين اجتماعي و هماهنگي‌هاي صورت گرفته درخصوص رفع بخشي از مشكلات كارگران عزيز درخصوص اجراي ماده 148 قانون كار اشاره كرد.

همچنين اداره كل آموزش فني و حرفه‌اي با برنامه‌ريزي درزمينه آموزش كارگران و كارجويان و بالابردن سطح مهارت آنها نقش بسزايي در افزايش كيفيت و بهره‌وري در واحدهاي صنعتي دارد.

درحال حاضر فعالیتهای عمده اجرائی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در پنج بخش عمده ذیل تقسیم می شود:

1- مدیریت روابط کار

2- مدیریت امور تعاون

3- مدیریت کارآفرینی و اشتغال

4- مدیریت امور اجتماعی

5- مدیریت پشتیبانی و توسعه منابع انسانی

 


ادارات شهرستان: